Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Medicínské centrum
Valentová, Jana ; Blažková, Vendula (oponent) ; Daněk, Lukáš (vedoucí práce)
Diplomová práce řeší projektovou dokumentaci Medicínského centra. Jedná se o novostavbu o čtyřech nadzemních podlažích a jednom podzemním podlaží. Objekt je obdélníkového tvaru s plochou střechou. Fasáda je navržena s provětrávaným obkladem a z části s prosklenou fasádou. Objekt je určen pro ambulantní péči a je navržen s bezbariérovým užíváním. První nadzemní podlaží slouží ke komerčním účelům. Ve druhém a třetím podlaží jsou situovány jednotlivé ordinace lékařů. Ve čtvrtém nadzemním podlaží je navržena kancelář vedení centra, jednodenní chirurgie, místnost určená na masáže a rehabilitační místnost. Podzemní podlaží slouží k technickým a skladovacím účelům.
Mapování a srovnání adiktologických ambulancí pro mladistvé v České republice
Metlická, Tereza ; Gabrhelík, Roman (vedoucí práce) ; Broklová, Lada (oponent)
Východiska: V posledních letech na poli adiktologie značně rezonuje téma dětské a dorostové problematiky a tato oblast zažívá dynamické změny. Adiktologických ambulancí pro děti a dorost jen přibývá a přístup k této cílové skupině v kontextu adiktologie není plně ukotven. Cíl: Cílem práce je zmapovat a srovnat současné adiktologické ambulance pro děti a dorost v České republice, zaměřit se na vznik těchto zařízení a jeho okolnosti, popsat klientelu jednotlivých zařízení a stejně tak metody a způsoby práce s touto klientelou. Metody: Praktická část práce vychází z dotazníkového šetření, jež bylo vytvořeno pro účely této práce. Forma zmíněného dotazníkového šetření byla elektronická a dotazník je kombinací kvalitativních a kvantitativních metod. Data, která byla při sběru získána, byla po zpracování uspořádána a srovnávána. Výsledky: Práce poskytuje popis téměř celé sítě adiktologických ambulancí pro děti a dorost, mimo základních informací obsahuje i okolnosti vzniku zapojených ambulantních zařízení, popis jejich klientely a používaných nástrojů a metod způsobů práce. Závěr: Práce měla za úkol zmapovat síť adiktologických ambulancí pro děti a dorost, srovnat tato zařízení a popsat některá jejich specifika. Cíl práce byl částečně naplněn, avšak pro nepříliš relevantní výsledky by bylo zapotřebí...
Reforma péče o duševní zdraví v České republice
Šilhanová, Andrea ; Válková, Monika (vedoucí práce) ; Mlejnková, Kristýna (oponent)
V diplomové práci se zabývám aktuálním legislativním zakotvením zdravotní a sociální péče o duševní zdraví. Ve druhé kapitole teoretické části se věnuji klasifikaci duševních onemocnění. Třetí kapitola, z mého pohledu velmi důležitá, popisuje transformaci zdravotní a sociální péče v zahraničí. Praktickou část tvoří pilotní průzkum pro Ministerstvo zdravotnictví. Cílem bylo zjistit spokojenost klientů se sociálními a zdravotními službami, které jsou součástí procesu léčby duševního zdraví. Spokojenost byla zjišťována prostřednictvím dotazníků, které měli pacienti k dispozici u svého ambulantního psychiatra. Tyto dotazníky vznikaly u kulatých stolů, kde se sešli odborníci, pacienti a poskytovatelé služeb. Výsledkem průzkumu byla nespojenost klientů s lůžkovým oddělením psychiatrie v nemocnici. Sociální a zdravotní služby na sebe nenavazují. Experti spolu nekomunikují. Tragickým zjištěním bylo, že ambulantní psychiatr má v průměru třináct minut na vyšetření jednoho klienta. Jednoznačně Česká republika potřebuje Centra duševního zdraví, pro komplexní péči o pacienta.
Mapování a srovnání adiktologických ambulancí pro mladistvé v České republice
Metlická, Tereza ; Gabrhelík, Roman (vedoucí práce) ; Broklová, Lada (oponent)
Východiska: V posledních letech na poli adiktologie značně rezonuje téma dětské a dorostové problematiky a tato oblast zažívá dynamické změny. Adiktologických ambulancí pro děti a dorost jen přibývá a přístup k této cílové skupině v kontextu adiktologie není plně ukotven. Cíl: Cílem práce je zmapovat a srovnat současné adiktologické ambulance pro děti a dorost v České republice, zaměřit se na vznik těchto zařízení a jeho okolnosti, popsat klientelu jednotlivých zařízení a stejně tak metody a způsoby práce s touto klientelou. Metody: Praktická část práce vychází z dotazníkového šetření, jež bylo vytvořeno pro účely této práce. Forma zmíněného dotazníkového šetření byla elektronická a dotazník je kombinací kvalitativních a kvantitativních metod. Data, která byla při sběru získána, byla po zpracování uspořádána a srovnávána. Výsledky: Práce poskytuje popis téměř celé sítě adiktologických ambulancí pro děti a dorost, mimo základních informací obsahuje i okolnosti vzniku zapojených ambulantních zařízení, popis jejich klientely a používaných nástrojů a metod způsobů práce. Závěr: Práce měla za úkol zmapovat síť adiktologických ambulancí pro děti a dorost, srovnat tato zařízení a popsat některá jejich specifika. Cíl práce byl částečně naplněn, avšak pro nepříliš relevantní výsledky by bylo zapotřebí...
Mapování a srovnání adiktologických ambulancí pro mladistvé v České republice
Metlická, Tereza ; Gabrhelík, Roman (vedoucí práce) ; Broklová, Lada (oponent)
posledních letech na poli adiktologie značně rezonuje téma dětské a dorostové problematiky a tato oblast zažívá dynamické změny. Adiktologických ambulancí pro děti a dorost jen přibývá a přístup k této cílové skupině v kontextu adiktologie není plně uko Cílem práce je popis šesti největších a nejdříve vzniklých adiktologických ambulancí pro děti a České republice se zaměřením na jejich vznik a jeho okolností, klientelu, metody a způsobů Praktická část práce dotazníkového šetření, jež bylo vytvořeno pro účely této práce. Forma zmíněného dotazníkového šetření byla elektronická, později i formou interview, a dotazník je Data, která byla při sběru získán uspořádána a srovnávána. Práce poskytuje popis vzniku a jeho okolností, klientely, používaných nástrojů a metod způsobů práce šesti adiktologických ambulancí pro děti a dorost na území ČR. S přihlédnutím teoretické části této práce, lze konstatovat, že zařízení naplňují nejzásadnější doporučení uvedená dokumentech této části. Závěr Práce měla za úkol popsat zmíněné oblasti (jako vznik, klientelu, metody práce) šesti největších a nejdříve vzniklých adiktologických ambulancí pro děti a dorost. Cíl práce byl víceméně naplněn, avšak pro zcela relevantní výsledky by bylo zapotřebí podobný výzkum zopakovat za použití vhodnějších metod pro sběr i analýzu dat. Klíčová...
Sestra a pacient s ankylozující spondylitidou v ambulantní péči
CHALUPOVÁ, Lenka
Bakalářská práce se zabývá péčí o pacienty s ankylozující spondylitidou (dále AS) z pohledu všeobecných sester a pacientů s touto chorobou. Aby byla pacientům s AS poskytnuta adekvátní péče, sestry by měly mít teoretické znalosti o tomto onemocnění a vědět, co od nich pacienti očekávají. Cílem práce bylo zjistit očekávání pacientů s AS od sester v ambulantní péči a intervence, na které se sestry v revmatologických ambulancích nejčastěji zaměřují při péči o pacienty s touto chorobou. Pro empirickou část práce bylo zvoleno kvalitativní výzkumné šetření. Za pomocí polostrukturovaných rozhovorů jsme získávali potřebné informace od dvou výzkumných vzorků. První výzkumný vzorek tvořilo pět všeobecných sester pracujících v revmatologických ambulancích s pacienty trpícími AS. Sestrám bylo položeno dvanáct otázek zaměřených na ambulantní péči o tyto pacienty. Druhý výzkumný vzorek tvořilo pět pacientů trpících AS. Pacientům bylo položeno osm otázek, zaměřených na jejich očekávání od sester, se kterými se setkávají v revmatologických ambulancích a na zájem těchto sester o potřeby pacientů s AS. Z analýzy prvního výzkumného vzorku vyplynulo, že se sestry v revmatologických ambulancích nejčastěji zaměřují na edukaci a komunikaci s pacientem. Analýza odpovědí u druhého výzkumného vzorku ukázala, že sestry v ambulantní péči očekávání pacientů naplňují.
Medicínské centrum
Valentová, Jana ; Blažková, Vendula (oponent) ; Daněk, Lukáš (vedoucí práce)
Diplomová práce řeší projektovou dokumentaci Medicínského centra. Jedná se o novostavbu o čtyřech nadzemních podlažích a jednom podzemním podlaží. Objekt je obdélníkového tvaru s plochou střechou. Fasáda je navržena s provětrávaným obkladem a z části s prosklenou fasádou. Objekt je určen pro ambulantní péči a je navržen s bezbariérovým užíváním. První nadzemní podlaží slouží ke komerčním účelům. Ve druhém a třetím podlaží jsou situovány jednotlivé ordinace lékařů. Ve čtvrtém nadzemním podlaží je navržena kancelář vedení centra, jednodenní chirurgie, místnost určená na masáže a rehabilitační místnost. Podzemní podlaží slouží k technickým a skladovacím účelům.
Specifika edukačního procesu u pacientů podstupujících plánovaný operační výkon ruky
VORÁČOVÁ, Radka
Cílem této práce je zmapování edukačního procesu u ambulantních pacientů podstupujících plánovaný zákrok ruky z důvodu syndromu karpálního tunelu nebo skákavého prstu a vytvoření funkčního edukačního materiálu vedoucího ke změně vědomostí a dovedností u těchto pacientů, který mohou sestry ve své praxi využít. K dosažení cílů byly stanoveny tři výzkumné otázky: 1. Jak probíhá edukační proces pacienta před operačním zákrokem ruky? 2. Jak je pacient edukován o pooperačním režimu? 3. Jakým způsobem je realizována edukační činnost u pacientů podstupující operační zákrok ruky? Takto nastavený výzkumný záměr směřoval ke kvalitativnímu šetření. Rámcově bylo výzkumné šetření rozvrženo do dvou fází, jejichž výsledky shrnuje praktická část. První fáze byla zaměřena na sledování odborného cíle a uskutečnilo se během ní 20 hloubkových polostrukturovaných rozhovorů s pacienty, kteří podstoupili plánovaný ambulantní zákrok ruky. Toto šetření bylo doplněné o přímé strukturované pozorování zaměřené na sestry při edukační činnosti. Pozorování se zúčastnilo celkem šest sester. Ve druhé fázi byl na základě získaných výsledků vypracován edukační materiál, který použily sestry po předchozí instruktáži ve své praxi. Tento materiál je představován edukačními kartami a mapou péče pro daná onemocnění. Účinnost tohoto materiálu při edukaci byla následně ověřena dalšími stejně vedenými polostrukturovanými rozhovory se šesti pacienty. Výsledky tohoto šetření ukázaly, že na pracovištích, kde respondenti podstoupili operační zákrok, byl edukační proces výrazně eliminován a pro jeho realizaci sestry neměly vyhovující podmínky, především časové a prostorové. V edukačním procesu sestry využívaly monologické výukové metody. Chyběly metody názorně demonstrační a dovednostně praktické. Sestry nepoužívaly k edukaci didaktické pomůcky, které mohou edukaci zefektivnit. Výsledky této práce mohou pomoci ozřejmit edukační realitu v ambulancích a zaměřit pozornost i na tento, často v odborné literatuře opomíjený sektor.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.